جست و جو

روش های طبیعی تقویت سیستم ایمنی در فصل آنفلوانزا

تقویت سیستم ایمنی در فصل آنفولانزا
فهرست مطالب

روش‌های طبیعی تقویت سیستم ایمنی

در فصل آنفلوانزا

1- از نور خورشید حداکثر استفاده را بکنید و ویتامین D بدنتان را تأمین کنید.
2- مصرف روزانه پروبیوتیک‌ها را فراموش نکنید.
3- از مصرف این‌ها غافل نشوید: زنجبیل، زردچوبه، سیر، لیمو، عسل
4- بیشتر استراحت کنید.
5- ویتامین C بیشتری مصرف کنید.
6- ویتامین A موردنیاز بدنتان را تأمین کنید .

یکی از سؤالاتی که این روزها زیاد پرسیده می‌شه اینه که روزانه چه مکملی استفاده کنیم که در فصل آنفلوانزا دچار بیماری نشیم، بخصوص زمانی که اطرافمون پر از ویروسه.
سیستم ایمنی چیزی نیست که شما بتوانید آن را برای خودتان بسازید و یا خارج از بدن برای خود فراهم کنید. سیستم ایمنی به‌صورت ذاتی در DNA ما ساخته‌شده است و 90-80 درصد عملکرد آن در روده‌های ما وجود دارد.

بنابراین ما باید برای سیستم ایمنی خود، موادی را که برای عملکرد بهینه آن لازم است. فراهم کنیم. من به‌عنوان یک متخصص کودکان و نوزادان و یک مادر به شما یکسری درمان‌های طبیعی پیشنهاد می‌کنم که شخصاً برای خود و اطرافیانم، جهت قویت سیستم ایمنی، به کار می‌برم.

شما چه راه‌کارهای خانگی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شناسید؟

 

1- نور خورشید: تأمین ویتامین دی بدن بهترین روش بهبود وضعیت سیستم ایمنی است.
اگر حداقل 20-10 دقیقه در روز در معرض نور مستقیم خورشید و با سطح بالایی از بدن باشید ویتامین دی بدنتان تأمین خواهد شد. اگر امکانش نیست حتماً مکمل ویتامین دی مصرف کنید (طبق پروتکل کشوری) که در پست‌ها مشاهده کردید.

2- پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفید روده‌تان را تغذیه کنید با غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌های طبیعی.

3- اگر شما واقعاً می‌خواهید از آنفلوانزا پیشگیری کنید. مصرف روزانه ادویه‌جاتی مثل زنجبیل، سیر و زردچوبه را فراموش نکنید. این مواد درواقع آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی هستند. و باعث تعادل باکتری‌های طبیعی روده می‌شوند. این‌ها فعالیت ضد باکتری دارند و باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارش شده و ضدالتهاب هستند.

4-خواب کافی داشته باشید: اغلب این‌طور تصور می‌کنند که ما باید تا آخر شب‌ بیدار بمانیم و بیش‌ازحد کارکنیم تا بتوانیم به چیزهایی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم. در طول مدت کم‌خوابی یا استرس، دفاع بدن در مقابل میکروب‌ها کاهش می‌یابد. پس حداقل 8-7 ساعت در شب بخوابید.
امیدوارم این موارد بهتون کمک کنه که در فصل آنفلوانزا از این بیماری فرار کنید!

5- ویتامین C: شما می‌توانید با مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه یا مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین C سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. ویتامین C باعث بهبودی وضعیت سد دفاعی بدن در مقابل انواع میکروب‌ها می‌شود.

6- ویتامین A: تأمین ویتامین A بدن برای داشتن یک سیستم ایمنی کارآمد، حیاتی است.
مصرف آب هویج روزانه یا مصرف مکمل‌های حاوی روغن کبد ماهی، ویتامین A بدنتان را تأمین خواهد کرد. کمبود ویتامین A باعث آسیب به سد مخاطی و تسریع ورود میکروب‌ها و کاهش فعالیت گلبول‌های سفید خون می‌شود. تحقیقات نشان داده است ویتامین A باعث تقویت سیستم ایمنی در مقابله با بیماری سرخک می‌شود.

از پیج اینستاگرام دکتر بهاره ایمانی دیدن فرمایید

عضویت در کلوپ یکساله سلامت و تغذیه کودکان

% عضویت با تخفیف ویژه به مدت محدود – پرداخت نقد یا اقساط %

دسترسی آنلاین به بیش از 13 ساعت ویدیو آموزشی در زمینه سلامت و تغذیه کودک، تشکیل پرونده الکترونیک، تفسیر منحنی رشد و تغذیه، مشاوره اختصاصی، تنظیم برنامه غذائی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی

پاسخگوی سوالات شما هستیم

نوبت دهی تلفنی پاسخگویی در اینستاگرام