جست و جو

بازی نزدیکم یا دور | تقویت دقت شنیداری کودک

بازی کودکانه نزدیکم یا دور
فهرست مطالب

در بازی نزدیکم یا دور هدف تشخیص قوی یا ضعیف بودن صدا و افزایش دقت شنیداری است. از کودک بخواهید تا خوب به وسایل داخل اتاق نگاه کند.کودک را از اتاق خارج کرده و جای یک وسیله را مثال گلدان، موبایل و … را عوض کنید. کودک را صدا کنید و برای او توضیح دهید که جای یک وسیله در اتاق عوض شده و او باید آن را پیدا کند.
سپس با یک خودکار روی میز ضربه بزنید، اگر به آن وسیله نزدیک شد بلندتر و اگر از آن دور شد صدا آرام تر شود. دقت کنید که تنظیم صدا توسط شما کمک زیادی به تشخیص بهینه کودک می کند. ابتدا ضربات بسیار آرامی بر روی طبل بزنید تا بتوانید کم کم صدا را تا بالترین حد ممکن برسانید. بسته به گروه سنی بچه ها جای اشیا را انتخاب کنید تا بازی نه خیلی سخت و نه خیلی راحت باشد.

اگر اتاق خیلی شلوغ یا فضا برای کودک نا آشناست، یک میز انتخاب کنید و روی میز تعدادی وسیله قرار دهید و سپس یک وسیله را بردارید و از کودک بخواهید جای اون وسیله را پیدا کند.

آنچه شما نیاز دارید : خودکار و چند وسیله دیگر

ما در دانشنامه وبسایت دکتر بهاره ایمانی، بازی های مختلفی مانند بازی گروهی سیب زمینی داغ و بازی نزدیکم یا دور معرفی کردیم. از سایر مطالب بازی کودکان نیز بازدید نمایید.

عضویت در کلوپ یکساله سلامت و تغذیه کودکان

% عضویت با تخفیف ویژه به مدت محدود – پرداخت نقد یا اقساط %

دسترسی آنلاین به بیش از 13 ساعت ویدیو آموزشی در زمینه سلامت و تغذیه کودک، تشکیل پرونده الکترونیک، تفسیر منحنی رشد و تغذیه، مشاوره اختصاصی، تنظیم برنامه غذائی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی

پاسخگوی سوالات شما هستیم

نوبت دهی تلفنی پاسخگویی در اینستاگرام